Reklama tradycyjna i nie tylko
Od czasu, kiedy w współczesnym świecie rozwinęły pierwsze usługi internetowe, a sama sieć została udostępniona i rozpowszechniona wśród ludzi, życie wielu z nas uległo olbrzymiej przemianie. Internet rozważany jest współcześnie jako czwarte w kolejności najbardziej wpływowe mass-medium na świecie, zaraz po TV, radiu i prasie, chociaż jego potęga oddziaływania na ludność każdego roku przybiera na mocy, na skutek czego pojawiają się też sądy przepowiadające jego nasilenie.
Tempo rozwoju Internetu powiązane jest z wielkimi perspektywami, jakie ze sobą przynosi to mass-medium. Jedną z nich jest z pewnością sposób promocji i trafienia do wielu milionów użytkowników wszędzie na świecie poświęcając stosunkowo mniej środków na kampanię niż musiało by się wydać np. na emisję telewizyjną. W branży marketingowej kontrahenci coraz regularniej zaczynają cenić możliwości jakie daje im Internet i planując swój budżet dodają w nim przedsięwzięcia marketingowe właśnie z wykorzystaniem tego mass-medium. Czy to jednakże oznacza, że zwykłe formy marketingu skazane są na powolne przejście w zapomnienie? Otóż nie, badania rynkowe dowodzą, że wbrew temu, że najbardziej okazały wpływ i moc mają wciąż reklamy telewizyjne, a internetowe cały czas zyskują na rynku, to reklama drukowana i outdoorowa cały czas mają się dobrze i formują idealne źródło różnicowania działań marketingowych. Drukarnia, która może dostarczyć swoim konsumentom fachowy wydruk wielkoformatowy i potrafi odnaleźć się i dostosować do bezustannie odmieniającego się rynku, ciągle będzie posiadała swój wkład w zleceniach.
Mass-media nie wszystko zdołają jakkolwiek zorganizować i przyrządzić tak jak potrzebują tego kontrahenci, dlatego że fizyczne sporządzenie produktu nigdy nie zastąpi reklama w telewizji czy internecie. Etykiety sprzedażowe, opakowania, reklamówki i sporo innych elementów ma wpływ na potencjalnych klientów i podejmowanie ich decyzji o zakupie danego towaru bezpośrednio w sklepie, więc jej postawa w branży jest tymczasem niezagrożona.