Ocena kompetencji pracowników
Każdy sektor na rynku rządzi się swoimi sztywnymi regułami, których respektowania wymaga się od graczy rynkowych, chcących zyskać na nim pomyślność. zaniedbanie czy obejście tych praw związane jest przeważnie z występowaniem kłopotów, które mogą przyczynić się nawet do spadku danej branży.
Tak samo jest w branży pracowniczej, gdzie jedną z najważniejszych zasad wpływających na powodzenie i zatrudnienie danego kandydata na stanowisko, o które się stara są jego kompetencje. W współczesnym niezwykle energicznym i wykorzystującym błędy przeciwnika w biznesie, pracownik z odpowiednimi kompetencjami to kryterium sukcesu, ponieważ to jego praca i odpowiednie nastawienie do określonych zobowiązań może dać możliwość firmie przyszłość i ciągły rozkwit. Proces rekrutacyjny to pierwszy i najważniejszy etap, prowadzący do znalezienia adekwatnego kandydata oraz do gruntownego zapoznania się z tym co może on zaproponować w swoim nowym miejscu pracy. Ocena pracowników na owym etapie daje nam pogląd o tym czego możemy się spodziewać i czy dana osoba spełni nasze oczekiwania i pomoże firmie w jej zwykłych zobowiązaniach bez wymogu wcielania olbrzymich modyfikacji w miejscu pracy. Nie powinno się jednak uzasadniać decyzji na pierwszym spotkaniu i pierwszej rozmowie, bowiem wraz z rozrostem branży rekrutacyjnej, szukający pracy potrafią coraz częściej sprytnie przygotować się do negocjacji i zamaskować swoje pewne niedociągnięcia, które niewątpliwie pojawią się już w pierwszych tygodniach ich pracy.
Właśnie dlatego wskazane jest takie testy i ewaluacje kompetencji realizować nawet kilka razy w roku, aby mieć pewność tego, że nasza firma ma do dyspozycji skład prawdziwych fachowców i że ich praca odbije się korzystnie zarówno na statusie jak i prestiżu przedsiębiorstwa. Dzięki temu osiągamy nie tylko pewność dalszego rozwoju ale i poszerzenia swojej aktywności zyskując jeszcze większą ilość pracowników oraz odbiorców.